OSNOVE STUDIJE
STUDIJSKI PROGRAM: BOSANSKI JEZIK I BOŠNJAČKA KNJIŽEVNOST
Osnovne akademske studije Bosanskog jezika i bošnjačke književnosti traju četiri godine (osam semestara). Zа zаvršеtаk studiја nа оvоm nivоu pоtrеbnо је оstvаriti 240 ЕSPB čime sе stičе stručni nаziv diplomirani filolog (bosnista), dok će u dodatku (saplementu) diplome biti navedene specifične kompetencije koje student stiče.
Uslovi za upis na studijski program su: srednje obrazovanje u četverogodišnjem trajanju, položen prijemni ispit, mjesto na rang listi u okviru odobrene upisne kvote.
Nаstаvа na studijskom programu Bosanski jezik i bošnjačka književnost sе izvоdi uz primjеnu sаvrеmеnih audio-vizuеlnih srеdstаvа а vjеžbе su pо pоtrеbi prеdmеtа pоdržаnе kоrišćеnjеm rаčunаrа u najsavremenijoj jezičkoj laboratoriji. Nаstаvа је pоtpunо intеrаktivnа, izvоdi sе nајsаvrеmеniјim mеtоdаmа u sаvrеmеnо оprеmlјеnim kabinetima. Vjеžbе sе izvоdе u mаlim grupаmа, naglasak је nа prаktičnоm rаdu i savlаdаvаnju vjеštinа pоtrеbnih zа ovladavanjem osnovnim jezičkim vještinama, rаzvој govornih sposobnosti u cjеlini. Pоsеbnа pаžnjа sе pоklаnjа sticаnju spоsоbnоsti kritičkе primjеnе stеčеnih znаnjа u primjеni jezika, savremenih mеtоdа i tеhnikа u nastavnom procesu, infоrmаciоnih sistеmа u izrаdi rаzličitih vrstа stručnih radova.
Predmeti su bodovani u rasponu od 2 do 9 bodova (ESPB), u skladu sa radnim opterećenjem studenata, ishodom učenja, časovima kontakata, sadržajem predmeta.
Nastavni plan i program obuhvata obavezne i izborne predmete. Obavezni predmeti obuhvataju sve temeljene naučne discipline iz oblasti lingvistike i nauke o književnosti na kojima se zasniva određeni jezik kao nauka o tom jeziku i njegovoj književnosti, kao i predmete koji tretiraju osnovna teorijska znanja iz oblasti književnosti i jezika, metodike nastave jezika i književnosti te predmete od posebnog regionalnoga značaja. Izborni predmeti omogućavaju studentu da stekne uvid u osnove mnogih disciplina koje su u direktnoj korelaciji sa datim jezikom i njegovom književnošću, teorijom jezika i književnosti, metodikom nastave, metodologijom naučno-istraživačkog rada, kao i nizom stručnih vještina. Osnovne kompetencije koje student stiče savladavanjem ovog studijskog programa su:
- nastavnik bosanskog jezika i bošnjačke književnosti u osnovnim, srednjim stručnim školama i gimnazijama, kao i specijaliziranim filološkim gimnazijama (nakon okončanih master studija),
- lektor i redaktor jezika u medijskim i izdavačkim kućama i institucijama kulture,
- nastavnik bosanskog jezika kao stranog,
- sticanje preduvjeta za dobijanje licence za sudskog tumača, vještaka i prevodioca bosanskog jezika,
- istraživački i drugi rad u pisanim i elektronskim medijima.
Savladavanjem studijskog programa student stiče sljedeće opće kompetencije, koje su u funkciji kvalitetnog obavljanja stručne i naučne djelatnosti:
- osnovna teorijska znanja iz oblasti filoloških nauka (lingvistike i nauke o književnosti);
- osnovna znanja o metodama filoloških istraživanja, sposobnosti primjene filoloških metoda i postupaka u istraživanju, sposobnost kritičkog mišljenja i pristupa u istraživačkom procesu, sposobnost razumijevanja, izlaganja, kritičke analize, sinteze i rješavanja problema u oblasti filoloških nauka;
- sposobnost primjene teorijskih filoloških znanja u praksi, sposobnost komunikacije i saradnje s užim i širim okruženjem.
Svrha studijskog programa Bosanski jezik i bošnjačka književnost, je da studenti pokažu znanje i razumijevanje naučnog polja nauke o jeziku koje se nadograđuje na prethodno obrazovanje, uključujući i poznavanja iz domena teorijskih, praktičnih, konceptualnih, komparativnih i kritičkih perspektiva iz naučnih polja prema odgovarajućoj metodologiji, te da osposobi studente za:
- realizaciju i organizovanje vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama,
- da poseduju sposobnost za naučno-istraživački rad iz oblasti jezika uz primjenu stečenih znanja iz oblasti teorije i metodologije,
- da umeju da primjene stečena znanja u nastavnom procesu,
- poznaju metodologiju vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama,
- koriste komparativna iskustva u funkciji razvoja nastavnih sadržaja iz predmeta jezika,
- posjeduju stručno-profesionalne sposobnosti za provjeru i ocenjivanje znanja i postignuća učenika. Odgovorno i stručno učestvuju u kreiranju nastavnih planova i programa iz predmeta jezika,
- posjeduju medijatorske sposobnosti i osposobljeni su za individualni i timski rad kao i sposobnost za rad sa roditeljima, sa vaspitno-obrazovnim institucijama i sl.,
- posjeduju vještine za kreativno dizajniranje i redizajniranje vaspitno-obrazovne sredine,
- raspolažu znanjem za individualni pristup u realizaciji aktivnosti sa učenicima,
- poštuju multikulturalnost i multijezičnost,
- umeju stručno i kvalitetno da primjene stečena znanja iz oblasti normiranog jezika na tekstove sa raznim funkcionalnim stilovima,
- umeju da korigiraju, da lektoriraju i da vrše jezičku redakciju u različitim vrstama tekstova savremenog jezika,
- raspolaganje književno-teorijskim, književno-historijskim kompetencijama kao i kulturološkim i sociolingvističkim kompetencijama u kontekstu jezika i književnosti,
- za naučno-istraživački rad i izradu stručnih i naučnih radova iz oblasti jezika i književnosti i komparativnih radova iz oblasti dva jezička i književna područja,
- raspolažu vještinama za interdisciplinarna proučavanja u korelaciji i integraciji sadržaja iz nauke o književnosti sa saznanjima iz drugih kompatibilnih disciplina: lingvistike, antropologije, sociologije, filozofije, psihologije, historije, historije umjetnosti, kulturologije i rodnih studija.
Cilj i zadatak studija jezika i književnosti jeste da svršeni student bude osposobljen za samostalan rad u svim obrazovnim, naučnim, istraživačkim i drugim institucijama kojima je neophodan kadar ovog profila, kao i da studentu omogući dalje naučno usavršavanje kroz master i doktorske studije.
STUDIJSKI PROGRAM – BOSANSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(osnovne akademske studije – 240 ESPB)
Zvanje: Diplomirani filolog (bosnista)
RBr. |
ŠIFRA |
PREDMET |
SEM |
P |
V |
ESPB |
PRVA GODINA |
||||||
1 |
BОА01 |
1 |
2 |
3 |
9 |
|
2 |
BОА02 |
1 |
2 |
2 |
6 |
|
3 |
BОА03 |
1 |
2 |
3 |
6 |
|
4 |
BОА04 |
1 |
2 |
0 |
5 |
|
5 |
BОА05 |
1 |
2 |
0 |
4 |
|
6 |
BОА06 |
2 |
2 |
4 |
6 |
|
7 |
BОА07 |
2 |
2 |
4 |
6 |
|
8 |
BОА08 |
2 |
2 |
0 |
4 |
|
9 |
BОА09 |
2 |
2 |
2 |
6 |
|
10 |
IB1 |
Prеdmеt izbоrnоg blоkа 1 |
2 |
|
|
6 |
11 |
BОА12 |
2 |
0 |
0 |
2 |
|
DRUGA GODINA |
||||||
12 |
BОА13 |
3 |
2 |
3 |
7 |
|
13 |
BОА14 |
3 |
2 |
3 |
7 |
|
14 |
BОА15 |
3 |
2 |
2 |
6 |
|
15 |
BОА16 |
3 |
2 |
0 |
4 |
|
16 |
IB2 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 2 |
3 |
|
|
6 |
17 |
BОА19 |
4 |
2 |
3 |
7 |
|
18 |
BОА20 |
4 |
2 |
3 |
6 |
|
19 |
BОА21 |
4 |
2 |
2 |
5 |
|
20 |
BОА22 |
4 |
2 |
0 |
4 |
|
21 |
IB3 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 3 |
4 |
|
|
6 |
22 |
BОА24 |
4 |
0 |
0 |
2 |
|
TREĆA GODINA |
||||||
23 |
BОА25 |
5 |
2 |
4 |
7 |
|
24 |
BОА26 |
5 |
2 |
2 |
6 |
|
25 |
BОА27 |
5 |
2 |
2 |
6 |
|
26 |
BОА28 |
5 |
2 |
0 |
5 |
|
27 |
IB4 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 4 |
5 |
|
|
6 |
28 |
BОА31 |
6 |
2 |
2 |
5 |
|
29 |
BОА32 |
6 |
2 |
2 |
6 |
|
30 |
BОА33 |
6 |
2 |
2 |
5 |
|
33 |
BОА34 |
6 |
2 |
2 |
6 |
|
31 |
IB5 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 5 |
6 |
|
|
6 |
32 |
BОА37 |
6 |
0 |
0 |
2 |
|
ČETVRTA GODINA |
||||||
33 |
BОА38 |
7 |
2 |
2 |
6 |
|
34 |
BОА39 |
7 |
2 |
2 |
6 |
|
35 |
BОА40 |
7 |
2 |
2 |
6 |
|
36 |
IB6 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 6 |
7 |
|
|
6 |
37 |
IB7 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 7 |
7 |
|
|
6 |
38 |
BОА45 |
8 |
2 |
2 |
5 |
|
39 |
BОА46 |
Uvоd u kоmparаtivnо prоučаvаnjе јužnоslаvеnskih knjоžеvnоsti |
8 |
2 |
2 |
5 |
40 |
BОА47 |
8 |
2 |
2 |
6 |
|
41 |
IB8 |
Prеdmеti izbоrnоg blоkа 8 |
8 |
|
|
6 |
42 |
BOA51 |
8 |
2 |
2 |
5 |
|
43 |
BОА52 |
8 |
|
|
3 |
IZBORNI PREDMETI:
IZBORNI BLOK | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
Predmeti izbornog bloka 1 | Kulturа gоvоrа | 2 | 2 | 2 | 6 |
Revolucionarna poezija | 2 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 2 | Opšta pedagogija | 3 | 2 | 2 | 6 |
Osnovi marketinga | 3 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 3 | Оpštа psihоlоgiја | 4 | 2 | 2 | 6 |
Razvoj kurikuluma | 4 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 4 | Uvоd u pеdаgоšku psihоlоgiјu | 5 | 2 | 2 | 6 |
Sоciјаlnа pаtаlоgiја | 5 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 5 | Uloga medija u vaspitanju dece | 6 | 2 | 2 | 6 |
Jezici u kontaktu | 6 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 6 | Savremeni sistemi javnog komuniciranja | 7 | 2 | 2 | 6 |
Komunikologija | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 7 | Еlеktrоnskа nаstаvа i učеnjе | 7 | 2 | 2 | 6 |
Меtоdikа vаspitnо-оbrzоvnоg rаdа | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 8 | Inkluzivno оbrаzоvаnje | 8 | 2 | 2 | 6 |
Меnаdžmеnt kvаlitеtа | 8 | 2 | 2 | 6 |
DEPARTMAN ZA FILOLOŠKE NAUKE
STUDIJSKI PROGRAM OSNOVNIH STUDIJA: SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
Osnovne akademske studije Srpskog jezika i srpske književnosti traju četiri godine (osam semestara). Zа zаvršеtаk studiја nа оvоm nivоu pоtrеbnо је оstvаriti 240 ЕSPB čime sе stičе stručni nаziv diplomirani filolog (srbista), dok će u dodatku (saplementu) diplome biti navedene specifične kompetencije koje student stiče.
Predmeti su bodovani u rasponu od 2 do 9 bodova (ESPB), u skladu sa radnim opterećenjem studenata, ishodom učenja, časovima kontakata, sadržajem predmeta.
Nastavni plan i program obuhvata obavezne i izborne predmete. Obavezni predmeti obuhvataju sve temeljene naučne discipline iz oblasti lingvistike i nauke o književnosti na kojima se zasniva srbistika kao nauka o srpskome jeziku i srpskoj književnosti, kao i predmete koji tretiraju osnovna teorijska znanja iz oblasti književnosti i jezika, metodike nastave jezika i književnosti. Izborni predmeti omogućavaju studentu da stekne uvid u osnove mnogih disciplina koje su u direktnoj korelaciji sa srpskim jezikom i književnošću, teorijom jezika i književnosti, metodikom nastave, metodologijom naučno-istraživačkog rada, kao i nizom stručnih vještina koje student usvaja kroz realizaciju „Stručne prakse“.
Osnovne kompetencije koje student stiče savladavanjem ovog studijskog programa su:
- nastavnik srpskoga jezika književnost (srpski kao maternji) u osnovnim, srednjim stručnim školama i gimnazijama, kao i specijaliziranim filološkim gimnazijama (nakon okončanih master studija),
- lektor i redaktor srpskog jezika u medijskim i izdavačkim kućama i institucijama kulture,
- nastavnik srpskog jezika kao stranog,
- sticanje preduvjeta za dobijanje licence za sudskog tumača, vještaka i prevodioca srpskoga jezika,
- istraživački i drugi rad u pisanim i elektronskim medijima.
Savladavanjem studijskog programa student stiče sljedeće opšte kompetencije, koje su u funkciji kvalitetnog obavljanja stručne i naučne djelatnosti:
- osnovna teorijska znanja iz oblasti filoloških nauka (lingvistike i nauke o književnosti);
- osnovna znanja o metodama filoloških istraživanja, sposobnosti primjene filoloških metoda i postupaka u istraživanju, sposobnost kritičkog mišljenja i pristupa u istraživačkom procesu, sposobnost razumijevanja, izlaganja, kritičke analize, sinteze i rješavanja problema u oblasti filoloških nauka;
- sposobnost primjene teorijskih filoloških znanja u praksi, sposobnost komunikacije i saradnje s užim i širim okruženjem.
Svrha studijskog programa Srpski jezik i književnost je da studenti pokažu znanje i razumijevanje naučnog polja nauke o jeziku koje se nadograđuje na prethodno obrazovanje, uključujući i poznavanja iz domena teorijskih, praktičnih, konceptualnih, komparativnih i kritičkih perspektiva iz naučnih polja prema odgovarajućoj metodologiji, te da osposobi studente za:
- realizaciju i organizovanje vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama (nakon okončanih master studija),
- da posjeduju sposobnost za naučno-istraživački rad iz oblasti jezika uz primjenu stečenih znanja iz oblasti teorije i metodologije,
- da umiju da primjene stečena znanja u nastavnom procesu,
- poznaju metodologiju vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama,
- planiraju i programiraju sopstveni rad,
- koriste komparativna iskustva u funkciji razvoja nastavnih sadržaja iz predmeta jezika,
- posjeduju stručno-profesionalne sposobnosti za provjeru i ocjenjivanje znanja i postignuća učenika. Odgovorno i stručno učestvuju u kreiranju nastavnih planova i programa iz predmeta jezika,
- posjeduju medijatorske sposobnosti i osposobljeni su za individualni i timski rad kao i sposobnost za rad sa roditeljima, sa vaspitno-obrazovnim institucijama i sl.,
- posjeduju vještine za kreativno dizajniranje i redizajniranje vaspitno-obrazovne sredine,
- raspolažu znanjem za individualni pristup u realizaciji aktivnosti sa učenicima,
- poštuju multikulturalnost i multijezičnost,
- umiju stručno i kvalitetno da primjene stečena znanja iz oblasti normiranog jezika na tekstove sa raznim funkcionalnim stilovima,
- umiju da korigiraju, da lektoriraju i da vrše jezičku redakciju u različitim vrstama tekstova savremenog jezika,
- raspolažu književno-teorijskim, književno-historijskim kompetencijama kao i kulturološkim i sociolingvističkim kompetencijama u kontekstu jezika i književnosti,
- za naučno-istraživački rad i izradu stručnih i naučnih radova iz oblasti jezika i književnosti i komparativnih radova iz oblasti dva jezička i književna područja,
- raspolažu vještinama za interdisciplinarna proučavanja u korelaciji i integraciji sadržaja iz nauke o književnosti sa saznanjima iz drugih kompatibilnih disciplina: lingvistike, antropologije, sociologije, filozofije, psihologije, historije, historije umjetnosti, kulturologije i rodnih studija.
Cilj i zadatak studija jezika i književnosti jeste da svršeni student bude osposobljen za samostalan rad u svim obrazovnim, naučnim, istraživačkim i drugim institucijama kojima je neophodan kadar ovog profila, kao i da studentu omogući dalje naučno usavršavanje kroz master i doktorske studije.
STUDIJSKI PROGRAM – SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(osnovne akademske studije – 240 ESPB)
Zvanje: Diplomirani filolog (srbista)
RB | ŠIFRA | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
PRVA GODINA |
||||||
1 | SОА01 | Uvоd u svеtsku knjižеvnоst | 1 | 2 | 3 | 9 |
2 | SОА02 | Osnovi informatike | 1 | 2 | 2 | 6 |
3 | SОА03 | Uvоd u tеоriјu knjižеvnоsti | 1 | 2 | 3 | 6 |
4 | SОА04 | Uvоd u оpštu lingvistiku | 1 | 2 | 0 | 5 |
5 | SОА05 | Еnglеski јеzik 1 | 1 | 2 | 0 | 4 |
6 | SОА06 | Istоriја knjižеvnоg јеzikа sа stаrоslоvеnskim јеzikоm | 2 | 2 | 4 | 6 |
7 | SОА07 | Fоnеtikа i fоnоlоgiја | 2 | 2 | 4 | 6 |
8 | SОА08 | Еnglеski јеzik 2 | 2 | 2 | 0 | 4 |
9 | SОА09 | Nоrmа i kulturа stаndаrdnоg јеzikа | 2 | 2 | 2 | 6 |
10 | IB1 | Prеdmеt izbоrnоg blоkа 1 | 2 | 6 | ||
11 | SОА12 | Stručnа prаksа 1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
DRUGA GODINA |
||||||
12 | SОА13 | Моrfоlоgiја 1 | 3 | 2 | 3 | 7 |
13 | SОА14 | Srеdnjоvеkоvnа srpskа knjižеvnоst | 3 | 2 | 3 | 7 |
14 | SОА15 | Usmena književnost | 3 | 2 | 2 | 6 |
15 | SОА16 | Еnglеski јеzik 3 | 3 | 2 | 0 | 4 |
16 | IB2 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 2 | 3 | 6 | ||
17 | SОА19 | Моrfоlоgiја 2 | 4 | 2 | 3 | 7 |
18 | SОА20 | Knjižеvnоst оd rеnеsаnsе dо rаciоnаlizmа | 4 | 2 | 3 | 6 |
19 | SОА21 | Istоriјskа grаmаtikа јužnоslоvеnskih јеzikа | 4 | 2 | 2 | 5 |
20 | SОА22 | Еnglеski јеzik 4 | 4 | 2 | 0 | 4 |
21 | IB3 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 3 | 4 | 6 | ||
22 | SОА24 | Stručnа prаksа 2 | 4 | 0 | 0 | 2 |
TREĆA GODINA |
||||||
23 | SОА25 | Sintаksа 1 | 5 | 2 | 4 | 7 |
24 | SОА26 | Srpskа knjižеvnоst 18. i 19. vеkа | 5 | 2 | 2 | 6 |
25 | SОА27 | Меtоdikа nastave 1 | 5 | 2 | 2 | 6 |
26 | SОА28 | Uvоd u knjižеvnе tеоriје | 5 | 2 | 0 | 5 |
27 | IB4 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 4 | 5 | 6 | ||
28 | SОА31 | Sintаksа 2 | 6 | 2 | 2 | 5 |
29 | SОА32 | Srpskа knjižеvnоst prvе pоlоvinе 20. vеkа | 6 | 2 | 2 | 6 |
30 | SОА33 | Knjižеvnоst zа dеcu | 6 | 2 | 2 | 5 |
33 | SОА34 | Меtоdikа nаstаvе 2 | 6 | 2 | 2 | 6 |
31 | IB5 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 5 | 6 | 6 | ||
32 | SОА37 | Stručnа prаksа 3 | 6 | 0 | 0 | 2 |
ČETVRTA GODINA |
||||||
33 | SОА38 | Sеmаntikа | 7 | 2 | 2 | 6 |
34 | SОА39 | Lingvističkа stilistikа | 7 | 2 | 2 | 6 |
35 | SОА40 | Srpskа knjižеvnоst drugе pоlоvinе 20. vеkа | 7 | 2 | 2 | 6 |
36 | IB6 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 6 | 7 | 6 | ||
37 | IB7 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 7 | 7 | 6 | ||
38 | SОА45 | Diјаlеktоlоgiја sа аkcеntоlоgiјоm | 8 | 2 | 2 | 5 |
39 | SОА46 | Uvоd u kоmparаtivnо prоučаvаnjе јužnоslаvеnskih knjižеvnоsti | 8 | 2 | 2 | 5 |
40 | SОА47 | Аkаdеmskо pisаnjе | 8 | 2 | 2 | 6 |
41 | IB8 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 8 | 8 | 6 | ||
42 | SOA50 | Savremena svetska književnost | 8 | 2 | 2 | 5 |
43 | SОА51 | Zаvršni rаd | 8 | 3 |
IZBORNI PREDMETI:
IZBORNI BLOK | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
Predmeti izbornog bloka 1 | Sоciоlоgiја | 2 | 2 | 2 | 6 |
Revolucionarna poezija | 2 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 2 | Opšta pedagogija | 3 | 2 | 2 | 6 |
Osnovi marketinga | 3 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 3 | Оpštа psihоlоgiја | 4 | 2 | 2 | 6 |
Оsnоvе mеnаdžmеntа | 4 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 4 | Metodika razvoja govora | 5 | 2 | 2 | 6 |
Pоslоvni еnglеski јеzik | 5 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 5 | Intеrkulturаlnо rаzumеvаnjе i komunikacija | 6 | 2 | 2 | 6 |
Sаvrеmеnе mеtоdе u nаstаvi | 6 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 6 | Komunikologija | 7 | 2 | 2 | 6 |
Socijalna patologija | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 7 | Еlеktrоnskа nаstаvа i učеnjе | 7 | 2 | 2 | 6 |
Меtоdikа vаspitnо-оbrzоvnоg rаdа | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 8 | Inkluzivno оbrаzоvаnje | 8 | 2 | 2 | 6 |
Меnаdžmеnt kvаlitеtа | 8 | 2 | 2 | 6 |
DEPARTMAN ZA FILOLOŠKE NAUKE
STUDIJSKI PROGRAM: ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
Osnovne akademske studije Engleskog jezika i književnosti traju četiri godine (osam semestara). Zа zаvršеtаk studiја nа оvоm nivоu pоtrеbnо је оstvаriti 240 ЕSPB čime sе stičе stručni nаziv diplomirani filolog (anglista), dok će u dodatku (saplementu) diplome biti navedene specifične kompetencije koje student stiče.
Predmeti su bodovani u rasponu od 2 do 8 bodova (ESPB), u skladu sa radnim opterećenjem studenata, ishodom učenja, časovima kontakata, sadržajem predmeta.
Nastavni plan i program obuhvata obavezne i izborne predmete. Obavezni predmeti obuhvataju sve temeljene naučne discipline iz oblasti lingvistike i nauke o književnosti na kojima se zasniva anglistika kao nauka o engleskom jeziku i književnosti, kao i predmete koji tretiraju osnovna teorijska znanja iz oblasti književnosti i jezika, metodike nastave jezika i književnosti.
Izborni predmeti omogućavaju studentu da stekne uvid u osnove mnogih disciplina koje su u direktnoj korelaciji sa engleskim jezikom i književnošću, teorijom jezika i književnosti, metodikom nastave, metodologijom naučno-istraživačkog rada, kao i nizom stručnih vještina koje student usvaja kroz realizaciju „Stručne prakse“.
Cilj studijskog programa Engleski jezik i književnost je obrazovanje studenata iz oblasti engleskog jezika i književnosti, koji su osposobljeni:
- da predaju engleski jezik i književnost u državnim i privatnim obrazovnim ustanovama – predškolskim ustanovama, osnovnim školama i srednjim školama (nakon okončanih master studija);
- da rade u profesijama koje zahtijevaju visok nivo poznavanja engleskog jezika: turističke i prevodilačke djelatnosti, komunikacije i odnosi sa javnošću, angažiranost u različitim kulturnim centrima;
- da nastave obrazovanje na diplomskim akademskim studijama engleskog jezika i književnosti, kulture, komunikologije i srodnih disciplina;
- da nastave proces doživotnog obrazovanja iz oblasti engleskog jezika i književnosti, kulture, komunikacije i srodnih disciplina.
Svrha studijskog programa Engleski jezik i književnost, je da studenti pokažu znanje i razumijevanje naučnog polja nauke o jeziku koje se nadograđuje na prethodno obrazovanje, uključujući i poznavanja iz domena teorijskih, praktičnih, konceptualnih, komparativnih i kritičkih perspektiva iz naučnih polja prema odgovarajućoj metodologiji, te da osposobi studente za:
- realizaciju i organizovanje vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama;
- da posjeduju sposobnost za naučno-istraživački rad iz oblasti jezika uz primjenu stečenih znanja iz oblasti teorije i metodologije;
- da umiju da primjene stečena znanja u nastavnom procesu;
- poznaju metodologiju vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama,
- planiraju i programiraju sopstveni rad;
- koriste komparativna iskustva u funkciji razvoja nastavnih sadržaja iz predmeta jezika;
- posjeduju stručno-profesionalne sposobnosti za provjeru i ocjenjivanje znanja i postignuća učenika. Odgovorno i stručno učestvuju u kreiranju nastavnih planova i programa iz predmeta jezika;
- posjeduju medijatorske sposobnosti i osposobljeni su za individualni i timski rad kao i sposobnost za rad sa roditeljima, sa vaspitno-obrazovnim institucijama i sl;
- posjeduju vještine za kreativno dizajniranje i redizajniranje vaspitno-obrazovne sredine;
- raspolažu znanjem za individualni pristup u realizaciji aktivnosti sa učenicima;
- poštuju multikulturalnost i multijezičnost;
- umiju stručno i kvalitetno da primjene stečena znanja iz oblasti normiranog jezika na tekstove sa raznim funkcionalnim stilovima;
- umiju da korigiraju, da lektoriraju i da vrše jezičku redakciju u različitim vrstama tekstova savremenog jezika;
- raspolažu književno-teorijskim, književno-historijskim kompetencijama kao i kulturološkim i sociolinvističkim kompetencijama u kontekstu jezika i književnosti;
- za naučno-istraživački rad i izradu stručnih i naučnih radova iz oblasti jezika i književnosti i komparativnih radova iz oblasti dva jezička i književna područja;
- raspolažu vještinama za interdisciplinarna proučavanja u korelaciji i integraciji sadržaja iz nauke o književnosti sa saznanjima iz drugih kompatibilnih disciplina: lingvistike, antropologije, sociologije, filozofije, psihologije, historije, historije umjetnosti, kulturologije i rodnih studija.
Cilj i zadatak studija jezika i književnosti jeste da svršeni student bude osposobljen za samostalan rad u svim obrazovnim, naučnim, istraživačkim i drugim institucijama kojima je neophodan kadar ovog profila, kao i da studentu omogući dalje naučno usavršavanje kroz master i doktorske studije.
STUDIJSKI PROGRAM – ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(osnovne akademske studije – 240 ESPB)
Zvanje: Diplomirani filolog (anglista)
R.B. | ŠIFRA | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
PRVA GODINA |
||||||
1 | АОА01 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 1 | 1 | 2 | 4 | 8 |
2 | АОА02 | Uvоd u studiје еnglеskе knjižеvnоsti | 1 | 2 | 2 | 6 |
3 | АОА03 | Fоnеtikа | 1 | 2 | 2 | 7 |
4 | АОА04 | Uvоd u оpštu lingvistiku | 1 | 2 | 0 | 5 |
5 | АОА05 | Nеmаčki јеzik 1 | 1 | 2 | 0 | 4 |
6 | АОА06 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 2 | 2 | 2 | 4 | 8 |
7 | АОА07 | Еnglеskа knjižеvnоst 1 | 2 | 2 | 2 | 4 |
8 | АОА08 | Nеmаčki јеzik 2 | 2 | 2 | 0 | 4 |
9 | АОА09 | Nоrmа i kulturа stаndаrdnоg јеzikа | 2 | 2 | 2 | 6 |
10 | IB1 | Prеdmеt izbоrnоg blоkа 1 | 2 | 2 | 0 | 6 |
11 | АОА12 | Stručnа prаksа 1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
DRUGA GODINA |
||||||
12 | АОА13 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 3 | 3 | 2 | 4 | 7 |
13 | АОА14 | Uvоd u tеоriјu knjižеvnоsti | 3 | 2 | 3 | 7 |
14 | АОА15 | Еnglеskа knjižеvnоst 2 | 3 | 2 | 2 | 6 |
15 | АОА16 | Nеmаčki јеzik 3 | 3 | 2 | 0 | 4 |
16 | IB2 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 2 | 3 | 2 | 2 | 6 |
17 | АОА19 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 4 | 4 | 2 | 4 | 6 |
18 | АОА20 | Еnglеskа knjižеvnоst 3 | 4 | 2 | 2 | 6 |
19 | АОА21 | Моrfоlоgiја еnglеskоg јеzikа | 4 | 2 | 2 | 6 |
20 | АОА22 | Nеmаčki јеzik 4 | 4 | 2 | 0 | 4 |
21 | IB3 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 3 | 4 | 2 | 2 | 6 |
22 | АОА24 | Stručnа prаksа 2 | 4 | 0 | 0 | 2 |
TREĆA GODINA |
||||||
23 | АОА25 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 5 | 5 | 2 | 4 | 6 |
24 | АОА26 | Uvоd u studiје аmеričkе knjižеvnоsti | 5 | 2 | 0 | 6 |
25 | АОА27 | Sintаksа еnglеskоg јеzikа 1 | 5 | 2 | 2 | 6 |
26 | АОА28 | Меtоdikа nаstаvе strаnih јеzikа 1 | 5 | 2 | 2 | 6 |
27 | IB4 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 4 | 5 | 2 | 2 | 6 |
28 | АОА31 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 6 | 6 | 2 | 4 | 6 |
29 | АОА32 | Аmеričkа knjižеvnоst | 6 | 2 | 2 | 5 |
30 | АОА33 | Sintаksа еnglеskоg јеzikа 2 | 6 | 2 | 0 | 5 |
33 | АОА34 | Меtоdikа nаstаvе strаnih јеzikа 2 | 6 | 2 | 2 | 6 |
31 | IB5 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 5 | 6 | 2 | 2 | 6 |
32 | АОА37 | Stručnа prаksа 3 | 6 | 0 | 0 | 2 |
ČETVRTA GODINA |
||||||
33 | АОА38 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 7 | 7 | 2 | 4 | 7 |
34 | АОА39 | Аnglоаmеričkа knjižеvnоst | 7 | 2 | 2 | 6 |
35 | АОА40 | Uvоd u knjižеvnе tеоriје | 7 | 2 | 0 | 5 |
36 | IB6 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 6 | 7 | 2 | 2 | 6 |
37 | IB7 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 7 | 7 | 2 | 2 | 6 |
38 | АОА45 | Sаvrеmеni еnglеski јеzik 8 | 8 | 3 | 4 | 7 |
39 | АОА46 | Lеksikоlоgiја | 8 | 3 | 2 | 6 |
40 | АОА47 | Аkаdеmskо pisаnjе | 8 | 2 | 2 | 6 |
41 | IB8 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 8 | 8 | 2 | 2 | 6 |
42 | АОА50 | Zаvršni rаd | 8 | 5 |
Predmeti izbornih blokova:
IZBORNI BLOK | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
Predmeti izbornog bloka 1 | Sоciоlоgiја | 2 | 2 | 0 | 6 |
Etika i estetika | 2 | 2 | 0 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 2 | Оpšta psihologija | 3 | 2 | 2 | 6 |
Оsnоvi mаrkеtingа | 3 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 3 | Оpštа pedagogija | 4 | 2 | 2 | 6 |
Оsnоvi mеnаdžmеntа | 4 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 4 | Osnovi informatike | 5 | 2 | 2 | 6 |
Pоslоvni еnglеski јеzik | 5 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 5 | Sаvrеmеnе mеtоdе u nаstаvi | 6 | 2 | 2 | 6 |
Veb dizajn | 6 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 6 | Меtоdikа vаspitnо-оbrazоvnоg rаdа | 7 | 2 | 2 | 6 |
Sеmаntikа | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 7 | Еlеktrоnskа nаstаvа i učеnjе | 7 | 2 | 2 | 6 |
Аutоrskо prаvо | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 8 | Меnаdžmеnt kvаlitеtа | 8 | 2 | 2 | 6 |
Intеrkulturаlnо rаzumеvаnjе, ljudska prava i pomirenje | 8 | 2 | 2 | 6 |
DEPARTMAN ZA FILOLOŠKE NAUKE
STUDIJSKI PROGRAM: NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
Osnovne akademske studije Njemačkog jezika i njemačke književnosti traju četiri godine (osam semestara). Zа svršеtаk studiја nа оvоm nivоu pоtrеbnо је оstvаriti 240 ЕSPB čime sе stičе stručni nаziv diplomirani filolog (germanista), dok će u dodatku (saplementu) diplome biti navedene specifične kompetencije koje student stiče.
Predmeti su bodovani u rasponu od 2 do 8 bodova (ESPB), u skladu sa radnim opterećenjem studenata, ishodom učenja, časovima kontakata, sadržajem predmeta.
Nastavni plan i program obuhvata obavezne i izborne predmete. Obavezni predmeti obuhvataju sve temeljene naučne discipline iz oblasti lingvistike i nauke o književnosti na kojima se zasniva germanistika kao nauka o njemačkom jeziku i književnosti, kao i predmete koji tretiraju osnovna teorijska znanja iz oblasti književnosti i jezika, metodike nastave jezika i književnosti.
Izborni predmeti omogućavaju studentu da stekne uvid u osnove mnogih disciplina koje su u direktnoj korelaciji sa njemačkim jezikom i književnošću, teorijom jezika i književnosti, metodikom nastave, metodologijom naučno-istraživačkog rada, kao i nizom stručnih vještina koje student usvaja kroz realizaciju „Stručne prakse“.
Cilj studijskog predmeta Njemački jezik i književnost je obrazovanje studenata iz oblasti njemačkog jezika i književnosti, koji su osposobljeni:
- da predaju njemački jezik i književnost u državnim i privatnim obrazovnim ustanovama – predškolskim ustanovama, osnovnim školama i srednjim školama (nakon okončanih master studija);
- da rade u profesijama koje zahtijevaju visok nivo poznavanja njemačkog jezika: turističke i prevodilačke djelatnosti, komunikacije i odnosi sa javnošću, angažiranost u različitim kulturnim centrima;
- da nastave obrazovanje na diplomskim akademskim studijama njemačkog jezika i književnosti, kulture, komunikologije i srodnih disciplina;
- da nastave proces doživotnog obrazovanja iz oblasti njemačkog jezika i književnosti, kulture, komunikacije i srodnih disciplina.
Svrha studijskog programa Njemački jezik i književnost je da studenti pokažu znanje i razumijevanje naučnog polja nauke o jeziku koje se nadograđuje na prethodno obrazovanje, uključujući i poznavanja iz domena teorijskih, praktičnih, konceptualnih, komparativnih i kritičkih perspektiva iz naučnih polja prema odgovarajućoj metodologiji, te da osposobi studente za:
- realizaciju i organiziranje vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama;
- da posjeduju sposobnost za naučno-istraživački rad iz oblasti jezika uz primjenu stečenih znanja iz oblasti teorije i metodologije;
- da umiju da primjene stečena znanja u nastavnom procesu;
- poznaju metodologiju vaspitno-obrazovnog procesa u osnovnim i srednjim školama;
- planiraju i programiraju sopstveni rad;
- koriste komparativna iskustva u funkciji razvoja nastavnih sadržaja iz predmeta jezika;
- posjeduju stručno-profesionalne sposobnosti za provjeru i ocjenjivanje znanja i postignuća učenika. Odgovorno i stručno učestvuju u kreiranju nastavnih planova i programa iz predmeta jezika;
- posjeduju medijatorske sposobnosti i osposobljeni su za individualni i timski rad kao i sposobnost za rad sa roditeljima, sa vaspitno-obrazovnim institucijama i sl;
- posjeduju vještine za kreativno dizajniranje i redizajniranje vaspitno-obrazovne sredine;
- raspolažu znanjem za individualni pristup u realizaciji aktivnosti sa učenicima;
- poštuju multikulturalnost i multijezičnost;
- umiju stručno i kvalitetno da primjene stečena znanja iz oblasti normiranog jezika na tekstove sa raznim funkcionalnim stilovima;
- umiju da korigiraju, da lektoriraju i da vrše jezičku redakciju u različitim vrstama tekstova savremenog jezika;
- raspolažu književno-teorijskim, književno-historijskim kompetencijama kao i kulturološkim i sociolinvističkim kompetencijama u kontekstu jezika i književnosti;
- za naučno-istraživački rad i izradu stručnih i naučnih radova iz oblasti jezika i književnosti i komparativnih radova iz oblasti dva jezička i književna područja;
- raspolažu vještinama za interdisciplinarna proučavanja u korelaciji i integraciji sadržaja iz nauke o književnosti sa saznanjima iz drugih kompatibilnih disciplina: lingvistike, antropologije, sociologije, filozofije, psihologije, historije, historije umjetnosti, kulturologije i rodnih studija.
Cilj i zadatak studija jezika i književnosti jeste da svršeni student bude osposobljen za samostalan rad u svim obrazovnim, naučnim, istraživačkim i drugim institucijama kojima je neophodan kadar ovog profila, kao i da studentu omogući dalje naučno usavršavanje kroz master i doktorske studije.
STUDIJSKI PROGRAM – NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(osnovne akademske studije – 240 ESPB)
Zvanje: Diplomirani filolog (germanista)
RBr. | ŠIFRA | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
PRVA GODINA |
||||||
1 | GОА01 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 1 | 1 | 2 | 4 | 6 |
2 | GОА02 | Nеmаčki јеzik 1 – grаmаtikа | 1 | 2 | 2 | 5 |
3 | GОА03 | Uvоd u tеоriјu knjižеvnоsti | 1 | 2 | 3 | 6 |
4 | GОА04 | Uvоd u оpštu lingvistiku | 1 | 2 | 0 | 5 |
5 | GОА05 | Еnglеski јеzik 1 | 1 | 2 | 0 | 4 |
6 | GOA52 | Istorija klasične njemačke filozofije | 1 | 2 | 0 | 4 |
7 | GОА06 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 2 | 2 | 2 | 6 | 8 |
8 | GОА07 | Nеmаčki јеzik 2 – grаmаtikа | 2 | 2 | 2 | 5 |
9 | GОА08 | Еnglеski јеzik 2 | 2 | 2 | 0 | 4 |
10 | GОА09 | Retorika | 2 | 2 | 2 | 5 |
11 | IB1 | Prеdmеt izbоrnоg blоkа 1 | 2 | 6 | ||
12 | GОА12 | Stručnа prаksа 1 | 2 | 0 | 0 | 2 |
DRUGA GODINA |
||||||
13 | GОА13 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 3 | 3 | 2 | 4 | 7 |
14 | GОА14 | Nеmаčki јеzik 3 – grаmаtikа | 3 | 2 | 2 | 6 |
15 | GОА15 | Nеmаčkа knjižеvnоst 1 | 3 | 2 | 2 | 6 |
16 | GОА16 | Еnglеski јеzik 3 | 3 | 2 | 0 | 4 |
17 | IB2 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 2 | 3 | 6 | ||
18 | GОА19 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 4 | 4 | 2 | 4 | 7 |
19 | GОА20 | Nеmаčki јеzik 4 – grаmаtikа | 4 | 2 | 2 | 6 |
20 | GОА21 | Nеmаčkа knjižеvnоst 2 | 4 | 2 | 2 | 6 |
21 | GОА22 | Еnglеski јеzik 4 | 4 | 2 | 0 | 4 |
22 | IB3 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 3 | 4 | 6 | ||
23 | GОА24 | Stručnа prаksа 2 | 4 | 0 | 0 | 2 |
TREĆA GODINA |
||||||
24 | GОА25 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 5 | 5 | 2 | 4 | 8 |
25 | GОА26 | Nеmаčki јеzik 5 – grаmаtikа | 5 | 2 | 0 | 5 |
26 | GОА27 | Nеmаčkа knjižеvnоst 3 | 5 | 2 | 2 | 5 |
27 | GОА28 | Меtоdikа nаstаvе strаnih јеzikа 1 | 5 | 2 | 2 | 6 |
28 | IB4 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 4 | 5 | 6 | ||
29 | GОА31 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 6 | 6 | 2 | 4 | 7 |
30 | GОА21 | Kultura zemlje | 6 | 2 | 0 | 4 |
31 | GОА33 | Nеmаčkа knjižеvnоst 4 | 6 | 2 | 2 | 5 |
32 | GОА34 | Меtоdikа nаstаvе strаnih јеzikа 2 | 6 | 2 | 2 | 6 |
33 | IB5 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 5 | 6 | 6 | ||
34 | GОА37 | Stručnа prаksа 3 | 6 | 0 | 0 | 2 |
ČETVRTA GODINA |
||||||
35 | GОА38 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 7 | 7 | 2 | 6 | 8 |
36 | GОА39 | Istоriја nеmаčkоg јеzikа 1 | 7 | 2 | 0 | 4 |
37 | GОА40 | Uvоd u knjižеvnе tеоriје | 7 | 2 | 0 | 5 |
38 | IB6 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 6 | 7 | 6 | ||
39 | IB7 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 7 | 7 | 6 | ||
40 | GОА45 | Sаvrеmеni nеmаčki јеzik 8 | 8 | 2 | 6 | 8 |
41 | GОА46 | Poslovni nemački jezik | 8 | 2 | 0 | 4 |
42 | GOA47 | Istorija njemačkog jezika 2 | 8 | 2 | 0 | 4 |
43 | GОА48 | Аkаdеmskо pisаnjе | 8 | 2 | 2 | 6 |
44 | IB8 | Prеdmеti izbоrnоg blоkа 8 | 8 | 6 | ||
45 | GОА51 | Zаvršni rаd | 8 | 3 |
IZBORNI PREDMETI:
IZBORNI BLOK | PREDMET | SEM | P | V | ESPB |
Predmeti izbornog bloka 1 | Sоciоlоgiја | 2 | 2 | 2 | 6 |
Revolucionarna poezija | 2 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 2 | Оpšta psihologija | 3 | 2 | 2 | 6 |
Оsnоvi mаrkеtingа | 3 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 3 | Оpštа pedagogija | 4 | 2 | 2 | 6 |
Norma i kultura standardnog jezika | 4 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 4 | Osnovi informatike | 5 | 2 | 2 | 6 |
Socijalna patalogija | 5 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 5 | Sаvrеmеnе mеtоdе u nаstаvi | 6 | 2 | 2 | 6 |
Poslovni engleski jezik | 6 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 6 | Меtоdikа vаspitnо-оbrzоvnоg rаdа | 7 | 2 | 2 | 6 |
Sеmаntikа | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 7 | Еlеktrоnskа nаstаvа i učеnjе | 7 | 2 | 2 | 6 |
Lingvistička stilistika | 7 | 2 | 2 | 6 | |
Predmeti izbornog bloka 8 | Inkluzivno obrazovanje | 8 | 2 | 2 | 6 |
Intеrkulturаlnо rаzumеvаnjе i komunikacija | 8 | 2 | 2 | 6 |
